|
Opnieuw
zoeken..
Titel: | | Afbeelding: |
| Samenvatting: |
Bij het aanleren van de getallen gebruik ik in mijn klas een verplaatsbaar honderdveld van één meter op één meter. Ik heb dit ons hotelletje genoemd. Op de vakjes van één tot twintig heb ik velcro gekleefd, alsook op kaartjes met het getal erop en enkele pionnetjes. Mijn leerlingen hebben elk een klein honderdveldje en een aantal pionnetjes van dezelfde kleur. Door het honderdveld te vergelijken met een hotel heb ik de indruk dat de leerlingen een veel beter inzicht hebben in de plaats van de getallen. Ik spreek van de eerste verdieping en tweede verdieping in ons hotel. In het midden staat er een muurtje (dit is de kapstok om vlugger de getallen terug te vinden). De kamerdeuren hebben we een kleur gegeven : 1, 2, 3, 4 en 5 in een kleur; 6, 7, 8, 9 en 10 in een andere kleur; 11, 12, 13, 14 en 15 in een andere kleur en 16, 17, 18, 19 en 20 in een andere kleur. Met onze pion kunnen we dan bijvoorbeeld op bezoek gaan in kamer 4. Wie zijn de buren? (3, 5 en 14). Of de persoon uit kamer 14 brengt een bezoekje aan kamer 19 terwijl ze verder telt van 14 tot 19. Wie maakt er lawaai? Wie zijn dus de buurgetallen van ... De poetsvrouw poetst alle kamers van de tweede verdieping en rust even uit aan het muurtje (dit is tellen met onderbreking). Als de getallen er niet ophangen, zet ik een pion op de deur van een kamer waar de poetsvrouw is. Oei, wie heeft er hier een slordige kamer? kamer... Er zijn heel veel spelmogelijkheden en de leerlingen hebben niet direct de indruk dat het een rekenles is. De kinderen vinden dit heel leuk! | Trefwoorden: | getal; getallenkennis; honderd; honderdveld; inoefenen; Practicing hundred field; twintig | Taal: | nl | Context: | PO | Bestandsformaat: | text/html | Leeftijd: | 0- | Soort Leerbron: | open opdracht | Beoogde eindgebruiker: | leraar | Aggregatieniveau: | 3 | Onderdelen: | Dit (leer)object heeft de volgende formaten: | Status: | final | Kosten: | nee | Classificaties: | beperkte toegang; | ISBN: | - geen gegevens beschikbaar - | Uitgever: | KlasCement | Publicatiedatum: | 2013-03-18T14:32:41Z | Rechten/CC-Licentievorm: | - geen gegevens beschikbaar - | Gegevens afkomstig van: | - geen gegevens beschikbaar - | Repository: | KlasCement Belgische community-portal, inclusief collectie met digitale leermiddelen (Nederlandstalig) voor diverse vakgebieden. Bevat cursussen, lesbladen, presentaties, video's, foto's, oefeningen en software, gemaakt voor en door leerkrachten (in spe). https://www.klascement.be/

| MetaPlus: | Klik hier om dit leerobject van aanvullende metadata te voorzien via MetaPlus van Kennisnet. (Entree-account vereist) |
Opnieuw zoeken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In the picture
|
|
'I don't photograph life as it is, but life as I would like it to be.' Robert Doisneau (1912 - 1994)
|
Bekijk meer foto's...
|
|
|
Vind het met de juffen!
|
|
Dank zij de aangepaste Google zoekmachine kunt u op deze site makkelijk en snel zoeken naar lesideeën op de sites van de juffen!
Lees meer...
|
Complete curriculum van Verenigde Staten vindbaar via deze website. Zoek in een database met 350.000 'kerndoelen' van alle staten van VS.
Lees meer...
|
|
|
|
|
|
|