|
Opnieuw
zoeken..
Titel: | | Afbeelding: |
| Samenvatting: |
Deze bijdrage is een competentiegerichte opdracht die werd opgemaakt door 'De wereld aan je voeten'. De opdracht daagt leerlingen uit om hun kennis over onder andere wetenschappen toe te passen. Hiervoor doorlopen zij een webquest over cosmetica. Er wordt verwacht dat zij een virtueel ingenieursbureau oprichten, gespecialiseerd in cosmetische producten. Hiervoor starten zij een productielijn op, bedenken een verkoopstrategie en presenteren het product voor een jury. Om dit te realiseren vormen zij een multidisciplinair team, waarin elk lid zijn eigen specialiteit heeft. Vanuit deze invalshoeken streeft dit team volgende, aanvullende doelstellingen na:
leren werken tegen tijdsdruk en als team hiermee leren omgaan; taken leren verdelen en elkaar hierbij steunen; het eigen werk leren aftoetsen binnen het team; initiatief leren nemen; efficiënt leren verwerken van informatie, die wordt gefilterd uit een overaanbod; een strategie leren bedenken en implementeren; een concept leren presenteren. | Trefwoorden: | bedrijf; body; business; care cream; communicatie; communication; competence; competentie; competentiegericht; cosmetica; cosmetics; de wereld aan je voeten; DWAJV; DWAJV; enterprise; entrepreneurship education; free space; groepswerk; huidverzorging; ICT-eindtermen; ictopkc; informatie verwerken; information processing; KVIV; KVIV; leren ondernemen; lichaamsverzorging; ondernemen; ondernemingszin; presentatie; presentation; science project; skin care; soap; speaking exercise; spreekoefening; tandpasta; team; team; team work; teamwerk; teamwork; the world is your oyster; toothpaste; verzorgingscrème; vrije ruimte; webquest; webquest; wetenschapsproject; zeep | Taal: | nl | Context: | VO | Bestandsformaat: | text/html | Leeftijd: | 16-19 | Soort Leerbron: | open opdracht | Beoogde eindgebruiker: | leraar | Aggregatieniveau: | 3 | Onderdelen: | Dit (leer)object heeft de volgende formaten: | Status: | final | Kosten: | nee | Classificaties: | beperkte toegang; | ISBN: | - geen gegevens beschikbaar - | Uitgever: | Hans Van Boven | Publicatiedatum: | 2016-10-24T14:45:50Z | Rechten/CC-Licentievorm: | - geen gegevens beschikbaar - | Gegevens afkomstig van: | - geen gegevens beschikbaar - | Repository: | KlasCement Belgische community-portal, inclusief collectie met digitale leermiddelen (Nederlandstalig) voor diverse vakgebieden. Bevat cursussen, lesbladen, presentaties, video's, foto's, oefeningen en software, gemaakt voor en door leerkrachten (in spe). https://www.klascement.be/

| MetaPlus: | Klik hier om dit leerobject van aanvullende metadata te voorzien via MetaPlus van Kennisnet. (Entree-account vereist) |
Opnieuw zoeken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In the picture
|
|
'I don't photograph life as it is, but life as I would like it to be.' Robert Doisneau (1912 - 1994)
|
Bekijk meer foto's...
|
|
|
Vind het met de juffen!
|
|
Dank zij de aangepaste Google zoekmachine kunt u op deze site makkelijk en snel zoeken naar lesideeën op de sites van de juffen!
Lees meer...
|
Complete curriculum van Verenigde Staten vindbaar via deze website. Zoek in een database met 350.000 'kerndoelen' van alle staten van VS.
Lees meer...
|
|
|
|
|
|
|