Titel: | |
Afbeelding: |
|
Samenvatting: |
Lokaal zijn er talrijke initiatieven rond duurzame ontwikkeling. Ook op nationaal niveau wordt hieraan gewerkt. Hoe investeert de Belgische staat in duurzame ontwikkeling en vooral: haalt ze haar doelstellingen hieromtrent? Deze opdracht is het sluitstuk van een integrale opdracht rond ecologie. De leerlingen werken per twee en kiezen op indicators.be een sleutelindicator waarover ze de gevraagde informatie verzamelen. Deze stellen ze d.m.v. een presentatie voor aan de klas. |
Trefwoorden: | België; Belgium; consumptie; consumption; duurzaamheid; duurzame ontwikkeling; ecologie; ecology; EDO; educatie duurzame ontwikkeling; education sustainable development; environmental education; environmental policy; ESD; inclusieve samenleving; inclusive society; indicator; indicator; key indicator; maken; making; milieubeleid; milieueducatie; presentatie; presentation; productie; production; proposals; sleutelindicator; sustainability; sustainable development; voorstellen |
Taal: | nl |
Context: | VO |
Bestandsformaat: | text/html |
Leeftijd: | 16-17 |
Soort Leerbron: | open opdracht |
Beoogde eindgebruiker: | leraar |
Aggregatieniveau: | 3 |
Onderdelen: | Dit (leer)object heeft de volgende formaten: |
Status: | final |
Kosten: | nee |
Classificaties: | beperkte toegang; |
ISBN: | - geen gegevens beschikbaar - |
Uitgever: | Wouter Vlaminckx |
Publicatiedatum: | 2021-02-16T11:31:06Z |
Rechten/CC-Licentievorm: | - geen gegevens beschikbaar - |
Gegevens afkomstig van: | - geen gegevens beschikbaar - |
Repository: | KlasCement Belgische community-portal, inclusief collectie met digitale leermiddelen (Nederlandstalig) voor diverse vakgebieden. Bevat cursussen, lesbladen, presentaties, video's, foto's, oefeningen en software, gemaakt voor en door leerkrachten (in spe). https://www.klascement.be/

|
MetaPlus: | Klik hier om dit leerobject van aanvullende metadata te voorzien via MetaPlus van Kennisnet. (Entree-account vereist) |