|
Opnieuw
zoeken..
Titel: | | Afbeelding: |
| Samenvatting: |
Met dit groepswerk maken de leerlingen kennis met het dagelijkse leven van de gewone mens tijdens de Eerste Wereldoorlog. De werkbundels zijn zo opgesteld dat ze volledig zelfstandig ingevuld kunnen worden. Er wordt bronnenmateriaal aangereikt dat aansluit bij de leefwereld van de leerlingen. In de lerarenbundel vind je alles terug wat je nodig hebt om het groepswerk vlot te laten verlopen. Eerst is er een algemene uitleg om je wegwijs te maken in de werkbundels. De leerplandoelstellingen, eindtermen en doelstellingen (gebaseerd op het VVKSO), die bereikt worden door het uitvoeren van deze workshop, worden opgesomd. Daarnaast vind je per lesfase een lesfiche terug, waarop de duur, de didactische principes, de werkvormen, de benodigdheden en wat extra uitleg staan over de betreffende lesfase. Er is ook een beoordelingsschema dat je kan gebruiken tijdens de laatste lesfase. De lerarenbundel bevat ook alle ingevulde werkbundels. De bronnen van alle bundels staan gebundeld in de laatste bijlage. Die laatste bijlage bevat heel wat extra informatie over de verschillende thema's: het is het volledige eindwerk dat als basis diende voor het groepswerk. (De leerlingen van de eerste en tweede graad behandelen deze leerstof niet tijdens de geschiedenislessen. Toch is het belangrijk dat ook zij weten wat er zich afspeelde in België tijdens de periode ’14-’18.) | Trefwoorden: | 1914-1918; 1914-1918; achtergrondinformatie; angle work; background information; België; Belgium; BZL; BZL; child; clothing; dagelijks leven; daily life; death; diorama; dood; eindwerk; getuigenis; groepswerk; group work; hoekenwerk; illness; independent work; kijkdoos; kind; klaproos; kledij; kleding; lespakket; lijden; Limburg; Limburg; loopgraven; nutrition; oorlogsverleden; poppy; suffering; teaching package; testimony; thesis; trenches; voeding; war history; werkbundel; WOI; work bundle; WWI; zelfstandig werk; ziekte | Taal: | nl | Context: | VO | Bestandsformaat: | text/html | Leeftijd: | 12-13 | Soort Leerbron: | open opdracht | Beoogde eindgebruiker: | leraar | Aggregatieniveau: | 3 | Onderdelen: | Dit (leer)object heeft de volgende formaten: | Status: | final | Kosten: | nee | Classificaties: | beperkte toegang; | ISBN: | - geen gegevens beschikbaar - | Uitgever: | Sarah Gelaesen | Publicatiedatum: | 2015-01-12T14:48:09Z | Rechten/CC-Licentievorm: | - geen gegevens beschikbaar - | Gegevens afkomstig van: | - geen gegevens beschikbaar - | Repository: | KlasCement Belgische community-portal, inclusief collectie met digitale leermiddelen (Nederlandstalig) voor diverse vakgebieden. Bevat cursussen, lesbladen, presentaties, video's, foto's, oefeningen en software, gemaakt voor en door leerkrachten (in spe). https://www.klascement.be/

| MetaPlus: | Klik hier om dit leerobject van aanvullende metadata te voorzien via MetaPlus van Kennisnet. (Entree-account vereist) |
Opnieuw zoeken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In the picture
|
|
'I don't photograph life as it is, but life as I would like it to be.' Robert Doisneau (1912 - 1994)
|
Bekijk meer foto's...
|
|
|
Vind het met de juffen!
|
|
Dank zij de aangepaste Google zoekmachine kunt u op deze site makkelijk en snel zoeken naar lesideeën op de sites van de juffen!
Lees meer...
|
Complete curriculum van Verenigde Staten vindbaar via deze website. Zoek in een database met 350.000 'kerndoelen' van alle staten van VS.
Lees meer...
|
|
|
|
|
|
|