Titel: | |
Afbeelding: |
|
Samenvatting: |
De leerlingen lezen een korte tekst over Brugge in 1440 en analyseren de bron aan de hand van een reeks vragen. Doel is kritisch te zijn bij het lezen van een bron. Hoe betrouwbaar is het document? Nadien volgt een zelfevaluatie. |
Trefwoorden: | bronnen bestuderen; bronnenkritiek; bronnenonderzoek; historical criticism; historical source; historische bron; historische kritiek; mission; new age; nieuwe tijd; opdracht; primaire bron; primary source; research sources; secondary source; secundaire bron; source criticism; Studying sources |
Taal: | nl |
Context: | VO |
Bestandsformaat: | text/html |
Leeftijd: | 14-15 |
Soort Leerbron: | open opdracht |
Beoogde eindgebruiker: | leraar |
Aggregatieniveau: | 3 |
Onderdelen: | Dit (leer)object heeft de volgende formaten: |
Status: | final |
Kosten: | nee |
Classificaties: | beperkte toegang; |
ISBN: | - geen gegevens beschikbaar - |
Uitgever: | KlasCement |
Publicatiedatum: | 2015-02-13T08:29:44Z |
Rechten/CC-Licentievorm: | - geen gegevens beschikbaar - |
Gegevens afkomstig van: | - geen gegevens beschikbaar - |
Repository: | KlasCement Belgische community-portal, inclusief collectie met digitale leermiddelen (Nederlandstalig) voor diverse vakgebieden. Bevat cursussen, lesbladen, presentaties, video's, foto's, oefeningen en software, gemaakt voor en door leerkrachten (in spe). https://www.klascement.be/

|
MetaPlus: | Klik hier om dit leerobject van aanvullende metadata te voorzien via MetaPlus van Kennisnet. (Entree-account vereist) |